Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Defekt 2013

Tegnap reggel félúton Gyoma felé kidurrant a biciklim hátsó gumija. Pont félúton jártam – Kősziget előtt – úgyhogy célszerűtlen lett volna visszafordulni, így is-úgyis hat kilométeres  séta várt rám. Amikor már világos volt, körbenéztem a gumit, és találtam benne egy pár mm-es acéldrótdarabot, úgyhogy kezdtem örülni, hogy hátha a külső gumi ép maradt, de nem. Miután leszedtem a gumit, kiderült, hogy egy fog kiszakadt a helyéről, pont mint tavaly februárban, és sok más fogat is már csak a gumiba öntött szövet tart.

Egy rossz  gumitalpból raktam egy darabot a lyuk elé, tartalék belsőgumi meg mindig van nálam, már csak az volt a baj, hogy a pumpám motorszelepes tömlője rossz volt, a Turul kompresszorán lévő szintén. Pista-bá délután adott kölcsön egy motorszelepes tömlőt, de a pumpám alsó öntött alumínium része repedt, a tartalék gumim szelepe meg elég „szorosan zár”, úgyhogy csak nem sikerült felpumpálni…

Végül éppen amikor indultam volna haza (gyalog), kiderült, hogy Tibinek van pumpája. Fölpumpáltam, és kibírta hazáig, még ma reggel is kemény volt a gumi.

A gumitalp felvette a gumiabroncs alakját, még órákkal azután, hogy kiszedtem is megmaradt az alakja. Most már viszem magammal azt is, így ha kiszakad a külső meg tudom javítani ideiglenesen.

Vélemény, hozzászólás?