“Költözés”

Végre itt a nyári szabadság, így hétköznap is itthon vagyok, tudok ügyeket intézni. Már egy éve a saját házamban lakok, lassan eljött ideje az új lakcímkártya csináltatásának. Nem igazán rajongok a bürokráciáért – hivatalokba járni, telefonálgatni, stb… – és az interneten utánaolvasva úgy tűnt, hogy a lakcímváltás sok macerával jár.

Ezzel szemben délelőtt bementem az okmányirodába (ahol most igazgatási szünet van, tehát kevesebben vannak bent), megmutattam a ház adásvételi szerződésének másolatát, kitöltöttem a kapott formanyomtatványt, és délután fél kettőre mehettem az új igazolványért:

Az adóhivatal honlapján azt írják, őket nem kell értesíteni az új címről (ezt megteszi az okmányiroda), úgyhogy maradt az EON, az Alföldvíz, meg a K&H bank.

Az EON volt a legegyszerűbb: az online ügyintézés oldalon meg lehet változtatni az adatokat. A vízműnél nincs ilyen, az online mérőállás bejelentés is elég felhasználó-ellenesen van megoldva, ezért maradt a telefon. Felhívtam őket, megkérdeztem, hogy mi a legegyszerűbb módja a címváltozás bejelentésének, és az ügyintéző hölgy rögtön át is javította a címem. Ez is elég gyors és kényelmes volt.

Végül felhívtam a K&H bank gyomaendrődi fiókját, de oda hétfőn be kell mennem személyesen, mert szeretnék lefénymásolni a lakcímkártyát.

És 11.-én véradás, akkor majd az OVSZ-el is tudom közölni a változást.

Vélemény, hozzászólás?